Miért a Dietinfó? Diéták Fogyókúra Baba-mama Receptek Fórum Webshop Böjt Alternatív
Mediterrán diétával a szívbetegségek ellen
| 2009-02-17 17:27:28

A zsírszegény étrendhez hasonlóan a mediterrán diéta is segít megelőzni a szív és érrendszeri megbetegedéseket-állítja az amerikai Szív Szövetség. Tanulmányaik megerősítették, hogy az olívaolajban gazdag konyha, szemben a más telítetlen zsírsavakat tartalmazó ételekkel meghosszabíthatják életünket és teljesebb egészségesebb életet élhetünk.
Ismerősömnek ajánlom Kinyomtatom

A mediterrán étrendre a nagy mennyiségű növényi eredetű étel (például zöldségek, gyümölcsök, kenyér, illetve egyéb gabonafélék) fogyasztása jellemző, valamint hogy a zsiradék fő forrása az olívaolaj; kisebb mennyiségben javasolt még a tejtermékek (sajt és joghurt), illetve a hal- és baromfi, valamint az étkezések mellé 1-2 dl vörösbor fogyasztása is.

A vizsgálatot végző washingtoni kutatócsoport 202 olyan személyt vont be felmérésébe, akik a vizsgálat kezdetét megelőző hat hétben szívinfarktuson estek át. A páciensek 25%-át zsírszegény diétára fogták, 25%-ukat mediterrán diétán tartották, a többiek (50%) pedig a hagyományos, kórházi szokások szerint étkeztek. Az eredmények igen meglepőek voltak: a zsírszegény diétán és a mediterrán diétán élők 83%-a élte túl problémák nélkül az elkövetkezendő négy évet, a hagyományos étrendet követő csoport tagjainak viszont csak 53%-a.

A koleszterinszint a diétás csoportokban jelentős javulást mutatott, a kontrollcsoportban viszont ugyanez a tendencia nem volt tapasztalható. A felmérés igen lényeges megállapítása, hogy a zsírszegény és a mediterrán diétás csoport között nem lehetett kockázatbeli különbséget kimutatni, így ki lehet jelenteni, hogy mindkét diéta hatékonyan alkalmazható a szívbetegségek megelőzésére, és az eredmények alapján mindkettő harmadára csökkenti a második szívinfarktus kialakulásának esélyét.

"Mindkét diéta helyes választás" -mondta Dr. Katherine Tuttle (Providence Medical Research Center), a tanulmány vezetője. Az amerikai Szív Szövetség (American Heart Association; AHA) által javasolt zsírszegény, illetve a mediterrán diéta is kevés telített zsírsavat - az összkalória kevesebb, mint 7%-át - illetve kevés koleszterint tartalmaz (maximum 200 mg naponta). Egy átlag amerikai ennek körülbelül a kétszeresét fogyasztja rendszeresen.

Az AHA-diétát követők zsírbevitele az összkalóriának kevesebb mint 30%-a volt, ezzel szemben a mediterrán diétában ez az érték 40% körülinek bizonyult (utóbbi esetben a résztvevők a többszörösen telítetlen zsírsavak bevitelét is növelték, például hal, olívaolaj és avokádó fogyasztásával). A szakemberek véleménye szerint eddig ez volt a legjobb felmérés, amelyben a szív egészségét is komolyan befolyásoló diétákat tesztelték, mivel a résztvevők kitartóak voltak, és megfelelően teljesítették az orvosok elvárásait is.

A tanulmány eredményei az American College of Cardiology idei konferenciáján hangzottak el.

További érdekességek:

Dió és mediterrán diéta a szívért

Cukorbetegség és a mediterrán étrend

A csodálatos olíva

Amit az olíváról tudni kell

Kulturális örökség lesz a mediterrán étrend?

Mindegy, csak diéta legyen!

Vérnyomáscsökkentő céklalé
Az éhezés megvédi az egereket a kemoterápia mellékhatásaitól
Víz, Zene, Virág Fesztivál
A fokhagyma titkai
Mit tehetünk a vesekő kialakulása ellen?
Archívum
Vissza a nyitóoldalra
 
Melyiket szereted jobban?
Cseresznye
Meggy


 
 evobike_1.jpg
 
tulimanna.jpg
 
 

© 2007 DietInfo Online. Minden jog fenntartva.                                  Médiaajánlat | Írjon nekünk! | Linkajánló

Impresszum
Jogi információk