Miért a Dietinfó? Diéták Fogyókúra Baba-mama Receptek Fórum Webshop Böjt Alternatív
Mit tehetünk a vesekő kialakulása ellen?
| 2007-07-12 02:05:41

Vesénk, különösen a nyári hőség idején, ki van téve a vesekő kialakulás veszélyének. Mit tehetünk, hogy ezt elkerüljük, és ne kelljen megtapasztalni fájdalmas velejáróit sem. Egy németországi tanulmány eredménye, miszerint a fejlett országokban élők 10 százalékánál alakul ki vesekő életük valamelyik szakaszában.
Ismerősömnek ajánlom Kinyomtatom
Szervezetünk vízháztartása nagyon érzékeny. Nyáron, vagy sportoláskor a fokozott verejtékezéssel védekezünk a túlmelegedés ellen, amivel sok folyadékot veszíthetünk.
Átlagos körülmények mellett egy nap leforgása alatt vizelettel 1300 ml, széklettel 150 ml, verejtékkel bőrön keresztül 500 ml, légzéssel 450 ml folyadék távozik szervezetünkből. Hőség esetén mindez 1 óra alatt végbemehet. A folyadékvesztés a rossz fizikai teljesítmény, a kellemetlen közérzet, a hányinger, valamint a csökkent koncentrációs képesség mellett vesekő kialakulásához is vezethet.
Kerülendőek a magas foszforsav tartalmú üdítőitalok, elsősorban a kóla. Kísérletek kimutatták, hogy már heti 1 liter rendszeres fogyasztásánál nő a vesekő kialakulásának kockázata.
Kedvezően hatnak a nagy citrát tartalmú gyümölcslevek, kiemelendő a citromlé.
Általánosan ajánlott a bőséges folyadékpótlás. Nem érdemes megvárni a szomjúságérzet kialakulását, mivel ez 1 százalék folyadékvesztésnél jelentkezik, amikor a test vízháztartása már felborult. Amint ez az arány eléri a 2 százalékot, étvágytalanság jelentkezik, további folyadékvesztésnél nehéz légzés, izomgörcs, tudatzavar alakul ki. A keringési problémák 11 százaléknál kezdődnek, 20 százalék esetén bekövetkezik a halál. Egy népi hagyomány alapján számolva minden 250 kalória elfogyasztása után 2 dl víz bevitele szükséges. Szervezetünk is termel folyadékot: 300 ml-t tápanyagok elégetésekor, további 1300 ml-t szilárd táplálékokkal viszünk be naponta. Normál esetben ezen felül minimum 2 liter víz fogyasztása szükséges, hőségben ez nem lehet kevesebb 3 liternél.

A víz szerepe azonban nem csupán a vesekő kialakulásának megakadályozása szempontjából nélkülözhetetlen. Állandósítja a testhőmérsékletet, védi a szerveket, tápanyagokat szállít a sejteknek, eltávolítja a méreganyagokat, javítja közérzetünket, egészségi állapotunkat. A folyadék mennyisége mellett nem elhanyagolható a minőség sem. Lehetőleg kerüljük a magas mésztartalmú csapvizet. Helyette ásványvíz fogyasztása javasolt, mivel szervezünk önmaga nem képes ásványi anyagok előállítására. Meg kell győződni a folyadék ásványi anyag tartalmáról, melynek legmegfelelőbb mértéke 500 mg/l. Az ennél alacsonyabb tartalom nem biztosítja a szükséges makroelemeket és esszenciális nyomelemeket. A túlzottan magas ásványi anyag tartalmú víz bevitele esetén a nagy kalcium mennyiség megakadályozza a cink, magnézium, vas hasznosulását, valamint további vesekő kialakulásához vezethet.

Vérnyomáscsökkentő céklalé
Az éhezés megvédi az egereket a kemoterápia mellékhatásaitól
Víz, Zene, Virág Fesztivál
A fokhagyma titkai
Mit tehetünk a vesekő kialakulása ellen?
Archívum
Vissza a nyitóoldalra
 
Melyiket szereted jobban?
Cseresznye
Meggy


 
 evobike_1.jpg
 
tulimanna.jpg
 
 

© 2007 DietInfo Online. Minden jog fenntartva.                                  Médiaajánlat | Írjon nekünk! | Linkajánló

Impresszum
Jogi információk